Παρασκευή, 20 Δεκεμβρίου 2013 01:30

+ΜόρΦωΣη

Synmorphose-logo-cut-shadowΤο Γλωσσολογικό Εργαστήριο Σύνταξης, Μορφολογίας, Φωνητικής και Σημασιολογίας, το οποίο άρχισε να λειτουργεί στις αρχές του ακαδημαϊκού έτους 2010/11, έχει ως βασικό στόχο την προώθηση της γλωσσολογικής έρευνας και την ανταλλαγή επιστημονικών απόψεων:

α) στον κόλπο του ΤΕΦ του ΔΠΘ, τόσο μεταξύ των μελών ΔΕΠ και των υποψηφίων διδακτόρων όσο μεταξύ των προπτυχιακών φοιτητών

β) στο πλαίσιο της διεθνούς επιστημονικής κοινότητας.

Το εργαστήριο υποστηρίζει τα γλωσσολογικά μαθήματα, διοργανώνει σεμινάρια και διαλέξεις από Έλληνες και ξένους γλωσσολόγους με στόχο την ενημέρωση των υποψήφιων διδακτόρων και των φοιτητών, όπως, επίσης, και δράσεις γλωσσολογικού ενδιαφέροντος (αναγνωστικές εμψυχώσεις, εργαστήρια δημιουργικής γραφής, κτλ), ιδίως στον τομέα της εφαρμοσμένης γλωσσολογίας. Επίσης αναπτύσσει ερευνητική δράση.

Σάββατο, 21 Δεκεμβρίου 2013 13:02

G.S.C.C. Project

Το" Greek Speaking Children Corpus" περιλαμβάνει καταγραφές από 61 παιδιά ηλικία 3 - 4 χρονών, 36 συνεντεύξεις παιδιών 4 - 5 χρονών και 15 συνεντεύξεις παιδιών 5 -6 χρονών.

Το project περιλαμβάνει 151380 λέξεις και 45 ώρες ηχογραφήσεων.

Τετάρτη, 25 Δεκεμβρίου 2013 20:33

Διαλέξεις Εργαστηρίου

  • Τρίτη 25/06/2013, Εργαστήριο Γλωσσολογίας, διάλεξη του James Milton, καθηγητή της Σχολής Καλών Τεχνών και Θεωρητικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Swansea της Νότιας Ουαλίας με θέμα «Vocabulary Test: Theory and Practice» στα πλαίσια του έργου ΘΑΛΗΣ (MIS379335).
  • Τετάρτη 21/3/2012 ώρα 11:00, αίθουσα Ε του Τ.Ε.Φ. ομιλία του Χατζηκωνσταντίνου Αναστάσιου Υποψήφιου διδάκτορα του Παν/μίου του Σικάγου με τίτλο «Δεν εννοούσα "ακριβώς" 2».
  • Παρασκευή 16/3/2012, ώρα 7.00, Εργαστήριο Γλωσσολογίας, Στέφανος Αργυρόπουλος προπτυχιακός φοιτητής, «Κατασκευή μιας τεχνητής γλώσσας».
  • Τετάρτη 14/3/2012, ώρα 6.30, Εργαστήριο Γλωσσολογίας, Άννα Σαραφιανού υποψήφια διδάκτορας, Διδακτικές προσεγγίσεις και σχεδιασμός εφαρμογής παρεμβατικού προγράμματος καλλιέργειας στρατηγικών μάθησης σε μαθητές Α' Λυκείου στο μάθημα της Αγγλικής Γλώσσας.
  • Τετάρτη 21/2/2012, ώρα 6.30, Εργαστήριο Γλωσσολογίας, Αναγνωστόπουλος Γιάννης, υποψήφιος διδάκτορας, Ανάπτυξη επιχειρηματολογίας και στρατηγικές διαπραγματεύσεων: Αυτόματη ανάλυση και εξαγωγή γλωσσικών δομών σε ηλεκτρονικά σώματα κειμένων.
  • Παρασκευή 20/1/2012 ώρα 7.00, Εργαστήριο Γλωσσολογίας, Λύδια Μίτιτς υποψήφια διδάκτορας, «Οι απόψεις των εκπαιδευτικών για τους πολύγλωσσους μαθητές της τάξης τους».
  • Τρίτη 3/1/2012, ώρα 7.00, Εργαστήριο Γλωσσολογίας, Παπαδοπούλου Λένα, PhD, «Κειμενοκεντρική προσέγγιση του γλωσσικού μαθήματος και πραγματήματα».
  • Τετάρτη 30/3/2011 ώρα 7.00, Εργαστήριο Γλωσσολογίας, Ζωή Γαβριηλίδου, Tα νέα αναλυτικά προγράμματα σπουδών για τη γλώσσα στο γυμνάσιο και δημοτικό.
  • Κυριακή 18/3/2011 ώρα 11.00, Εργαστήριο Γλωσσολογίας, Ελίνα Χατζηπαπά υποψήφια διδάκτορας, «Το λεξικό ως λεξιλογική στρατηγική».

Πρόσκληση

DIABIOY-med

Στο πλαίσιο του Προγράμματος Θαλής «Προσαρμογή της Κλίμακας Strategy Inventory For Language Learning (S.I.L.L) και Προσδιορισμός του Προφίλ Στρατηγικών Γλωσσικής Εκμάθησης Ξένης Γλώσσας Μαθητών Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Μαθητών μειονοτικών σχολείων και Διερεύνηση των Στρατηγικών που Χρησιμοποιούν Εκπαιδευτικοί στην Τάξη» διοργανώνεται διεθνές συνέδριο με θέμα «International Conference and workshops on Language Learning Strategies: theoretical issues and applied perspectives». Το συνέδριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς ΠΕ06 (Αγγλικής Γλώσσας) πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και δασκάλους (ΠΕ70) του ελληνόγλωσσου προγράμματος μειονοτικών σχολείων.

Στόχος του συνεδρίου είναι να ενημερωθεί η εκπαιδευτική κοινότητα για τα αποτελέσματα του παραπάνω ερευνητικού έργου «Θαλής» αναφορικά με τη χρήση στρατηγικών γλωσσικής εκμάθησης (language learning strategies) από μαθητές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης δημόσιων και μειονοτικών σχολείων στην Ελλάδα και τους αντίστοιχους εκπαιδευτικούς που υπηρετούν στα παραπάνω πλαίσια. Επιπλέον, ιδιαίτερη έμφαση δίνεται ώστε να αναδειχτεί μέσω ποιων σχεδιασμών και διδακτικών πρακτικών προωθείται η χρήση στρατηγικών γλωσσικής εκμάθησης στην τάξη.

Το συνέδριο θα πραγματοποιηθεί στις 27 και 28 Ιουνίου 2015 στους χώρους του Τμήματος Ελληνικής Φιλολογίας. Για την έγκαιρη προετοιμασία του συνοδευτικού υλικού και των βεβαιώσεων, παρακαλούνται όσοι ενδιαφέρονται να συμπληρώσουν την πιο κάτω φόρμα συμμετοχής που θα είναι διαθέσιμη μέχρι 30/5/2015.

Επιπλέον, οι εκπαιδευτικοί που επιθυμούν να λάβουν μέρος στα βιωματικά εργαστήρια που θα πραγματοποιηθούν τη δεύτερη μέρα του Συνεδρίου να το δηλώσουν στο αντίστοιχο πεδίο της φόρμας συμμετοχή:

  • Α. Activities for teaching/developing language learning strategies in the Greek Primary EFL Classes,
  • Β. Strategy Instruction: Empowering the learner in secondary education,
  • Γ. Στρατηγικές εκμάθησης της Ελληνικής για μαθητές των μειονοτικών σχολείων: δημιουργία δραστηριοτήτων βασισμένων στην ύλη των σχολικών εγχειριδίων.

Οι θέσεις για τα βιωματικά εργαστήρια είναι περιορισμένες και για την συμπλήρωση τους θα τηρηθεί αυστηρή σειρά προτεραιότητας.

Για περισσότερες πληροφορίες, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνήσουν με την κα Λύδια Μίτιτς στο τηλέφωνο 6937131484.

Η συμμετοχή στο συνέδριο είναι δωρεάν.

Ζωή Γαβριηλίδου
Καθηγήτρια Γλωσσολογίας
Τμήματος Ελληνικής Φιλολογίας Δ.Π.Θ.

Πρόγραμμα συνεδρίου

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ

τελευταία ενημέρωση: 7 Ιουνίου 2015


Για προβολή του εγγράφου σε πλήρη οθόνη κάντε κλικ ΕΔΩ.

Δήλωση συμμετοχής

Η προθεσμία για την υποβολή δήλωσης συμμετοχής στο διεθνές συνέδριο με θέμα «International Conference and workshops on Language Learning Strategies: theoretical issues and applied perspectives» έχει λήξει.

Η Ομάδα Αναγνωστικών εμψυχώσεων και Δημιουργικής Γραφής του Τ.Ε.Φ.Δ.Π.Θ δημιουργήθηκε τον Οκτώβρη του 2010 με στόχο να εκπαιδεύει φοιτητές προκειμένου να πραγματοποιούν αναγνωστικές εμψυχώσεις και εργαστήρια δημιουργικής γραφής σε παιδιά όλων των ηλικιών και σε ενήλικες. Πραγματοποίησε ήδη εκπαιδευτικές δράσεις σε σχολεία της Κομοτηνής.

nipia xristougenna

Χριστουγεννιάτικη εκδήλωση την Τετάρτη στο 10ο Νηπιαγωγείο Κομοτηνής

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑΣ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΑΛΕΞΕΩΝ 2011-2012

  • 13/1/2012, ώρα 7.00, Εργαστήριο Γλωσσολογίας, Παπαδοπούλου Λένα, PhD, «Κειμενοκεντρική προσέγγιση του γλωσσικού μαθήματος και πραγματήματα»
  • 20/1/2012 ώρα 7.00, Εργαστήριο Γλωσσολογίας, Λύδια Μίτιτς υποψήφια διδάκτορας, «Οι απόψεις των εκπαιδευτικών για τους πολύγλωσσους μαθητές της τάξης τους»
  • Τετάρτη 21/2/2012, ώρα 6.30, Εργαστήριο Γλωσσολογίας, Αναγνωστόπουλος Γιάννης, υποψήφιος διδάκτορας, Ανάπτυξη επιχειρηματολογίας και στρατηγικές διαπραγματεύσεων: Αυτόματη ανάλυση και εξαγωγή γλωσσικών δομών σε ηλεκτρονικά σώματα κειμένων
  • Τετάρτη 14/3/12, ώρα 6.30, Εργαστήριο Γλωσσολογίας, Άννα Σαραφιανού υποψήφια διδάκτορας, Διδακτικές προσεγγίσεις και σχεδιασμός εφαρμογής παρεμβατικού προγράμματος καλλιέργειας στρατηγικών μάθησης σε μαθητές Α' Λυκείου στο μάθημα της Αγγλικής Γλώσσας
  • Παρασκευή 16/3/2012, ώρα 7.00, Εργαστήριο Γλωσσολογίας, Στέφανος Αργυρόπουλος προπτυχιακός φοιτητής, «Κατασκευή μιας τεχνητής γλώσσας».
  • Κυριακή 18/3/2011 ώρα 11.00, Εργαστήριο Γλωσσολογίας, Ελίνα Χατζηπαπά υποψήφια διδάκτορας, «Το λεξικό ως λεξιλογική στρατηγική»
  • 30/3/2011 ώρα 7.00, Εργαστήριο Γλωσσολογίας, Ζωή Γαβριηλίδου, Tα νέα αναλυτικά προγράμματα σπουδών για τη γλώσσα στο γυμνάσιο και δημοτικό.

Τρία Τμήματα στου ΔΠΘ συμπράττουν για την επιτυχία του 10ου διεθνούς γλωσσολογικού συνεδρίου
Πάνω από 300 σύνεδροι το παρακολουθούν με αμείωτο ενδιαφέρον

Λαμπρές παρουσίες γλωσσολόγων διεθνούς κύρους

Παρά τον τυφώνα Αϊρίν έφτασε στην έναρξή του, γλωσσολόγος από τον Καναδά

Ρεπορτάζ
Μελαχροινή Μαρτίδου